Effektmätning

Mappning

Bestyckning

Cylinderborrning

Kamaxlar

ballansering

Cylinderhuvud

 

                                                        

Dynamometern

 En Dynapack dynamometer är ett fantatiskt bra redskap att mäta effekt och vridmoment med, och den har även en speciell mjukvara för mappning/bestyckning, Den låser bilen exakt på det varvtal som önskas och det underlättar mycket vid mappning. Den arbetar med hydraulpumpar som monteras istället för drivhjulen, fördelen med denna lösning är att den blir väldigt känslig vid förändringar i belastning,  och detta efter som den inte har en stor roterande massa som en konventionell rullande landsväg.  Även små förändringar i mjukvaran ger exakt besked om resultatet. Den har även en fantastisk repeterbarhet , m.a.o. kan du som kund  återkomma efter gjort förändringar och få exakt besked om utfallet, inom 1%. Den är även ganska odramatisk att arbeta med, inget slirande på rullar, ingen risk att fortsätta ut genom väggen, låg ljudnivå , inga däckexplosioner, kan det bli bättre?

Max effekt hjulaxel 1200 Hk. Max vridmoment hjulaxlar 4000 Nm. Multiplicera bakaxelutväxling med ditt troliga vridmoment, ex 700Nm vevaxel, 4,10:1 utväxling bakaxel = 700 X 4,1 = 2870 Nm på hjulaxlar. 

Motorbromsbänk

Finns behovet av mer vrid och Hk så finns även bänk för lösa motorer, upp till drygt 2500 Hk, bokas via Martin Lundqvist, se kontaktinfo nedan.

Vi som kör dynamometern har stor erfarenhet av motorbyggnationer och justering. Priser och mer info http://www.autoeffekt.se/priser-Dynamometer, Presentation av oss nedan. Vi kan även vara behjälpliga med svetsning i aluminium och rostfritt,samt bearbetning av cylinderhuvud och balansering av vevaxlar, svänghjul/koppling. Nu även cylinderborrning och honing.

Kort Presentation av oss:

 

              

Hans Persson (veteran)              Experimentbilen Toyota Celica -72, ET 1/8 5,40, 213 Km

klassisk motornörd sedan barnsben, byggt 4 takts motorer i olika skepnader i 30 år. Började med elektroniska eftermarknads bränslesystem på -90 talet. Driver Autoeffekt i samarbete med Martin Lundkvist, läs mer info under rubrik " om företaget "

 

                                                                                                                                                                           

 

Martin Lundqvist (Junior)

Martin Lundkvist  gjorde sig ett namn inom motorbyggnation och
dragracing redan i späd ålder , har sedan fortsatt att bygga motorer i olika skepnader och
storlekar , allt från några hundra Hk till numera närmare tretusen. Martin
driver ett eget företag som heter Luntec, där han utför mappning och
motorbromning i sin SuperFlow bromsbänk som har kapacitet upp till
2500hk. Han har varit i kontakt och justerat de flest motorstyrsystem på
marknaden. Martin är återförsäljare för Link, Maxxecu och BigStuff3 system.                                                              Bokning av motor bänk samt all typ av bearbetning sker via Martin.


Kontaktuppgifter : 

e-post      martin@luntec.se
Tele        0703803478
Hemsida  www.luntec.se

      

Martin hade  europarecord med turbo i Promod -13.  Tid på 402m 6.088  , 403 Km/h över 3000 Hk                          

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

  Välkommen att kontakta oss. info@autoeffekt.se

 

 
Det Finstilta: Vi fråntar oss allt ansvar kring bilar och motorer som körs i bromsbänken,